OM BELLINGER
Bellinger er en dansk B2B brilleproducent grundlagt i 2003, hvis kunder er optikere fra hele verden. Bellinger skaber innovative brillestel, der er rige på farver og design. Deres mål er at være optikernes førstevalg inden for branchen ved at tilføje en ny smag til brilleindustrien.

I december 2021 henvender Bellinger sig til Scandesign Media med en spændende udfordring. De ønsker et helt ny website med to primære formål. Først skal websitet præsentere Bellingers produkter og nemt demonstrere brillefunktionaliteten for deres kunder, optikerne. Samtidig skal det også fungere som en salgskanal for optikernes egne kunder, slutbrugerne.
Deres vision inkluderer et teknologisk avanceret og æstetisk tiltalende website. De har nogle idéer til design, der trækker inspiration fra deres tidligere website, men de ønsker også en moderne opdatering, der afspejler deres identitet og vision.
I løbet af 2022 og 2023 fuldender vi et website i Magento helt fra idé til det endelige resultat. Først skaber vi designet, hvorefter en meget kompleks backend udvikles. Websitet bliver et af de mest skræddersyede Magento-sites vi har udviklet til dato, så Bellinger ikke skal gå på kompromis med funktioner eller design.
Websitet er udviklet med en funktionalitet, der er tilpasset til både optikerne og slutbrugeren. Vi integrerer websitet med deres centrale database, også kendt som PIM-systemet. Integrationen bliver bygget af vores eget team for at sikre en gnidningsfri strøm af data.
Ud fra en målsætning om en optimeret hjemmeside, der er hurtig, stabil og nem at navigere i, har Bellinger fået en positiv respons fra deres testkunder. Kunderne kan nemt finde den information de søger, hvilket potentielt vil resultere i et øget salg.


Claus. K. Villumsen
Production Manager
Websitet er skabt unikt til Bellingers præferencer. Det er et teknisk tungt og komplekst udviklet site, skræddersyet ned til mindste detalje. Hver enkelt facet er gennemtænkt og tilpasset for at levere en problemfri og optimal brugeroplevelse for kunden, så de føler sig taget i hånden gennem hele handelsprocessen.
Vi har skræddersyet:
- Filter-funktionen, så kunderne nemt kan finde det de søger
- Pre-sales, så kunderne kan forudbestille produkter
- Reklamation
- Integration af databasen
- Fordelssystem, hvor de kunder, der bestiller mere, får flere fordele
- Store Locator
- Standardfarven på brillestellet
- Lagerbeholdning hos optikerne
- Kundepersonlige funktioner, så når kunden logger ind på sitet, bliver de automatisk omdirigeret til den butik de tilhører fx dansk side, med dansk valuta
- Og meget mere….

Store Locator er en unik løsning til slutbrugeren, der viser optikernes placeringer på et verdenskort baseret på geografiske koordinater. Det inkluderer også en visualiseret liste over de forhandlere, der er markeret på kortet. Kun de butikker, der er synlige på kortet, er inkluderet på siden, og deres rækkefølge følger en logik fra midten af kortet ud mod kanten.
Med over 700 forhandlere på verdensplan, kan det være overvældende at finde én bestemt forhandler. Derfor har vi tilføjet filtrerings- og søgefunktionalitet, som også er knyttet til kortet. Når et filter anvendes, vises kun de butikker, der matcher filteret på listen og kortet inden for en radius på 100 km fra den valgte placering.
Derudover kan brugerens geolokation udnyttes, når de er logget ind på siden. Vi bruger deres adresse til at bestemme geografiske koordinater og viser derefter butikker inden for en 100 km radius fra deres placering. Vi har brugt Google Maps JavaScript API V3 og React-modulet 'react-geocode', hvor vi anmoder om adressens koordinater, overfører dem til kortet, aktiverer zoomen og bruger dem derefter i en GraphQL-anmodning for at hente butikkerne med de tilsvarende koordinater.

Når Bellinger foretager rettelser og opdateringer på deres hjemmeside, udføres dette via deres egen database. I den forbindelse har vores team hos Scandesign Media udviklet og tilpasset integrationen mellem Bellingers database og Magento.
Hele datastrømmen er knyttet til både SAP- og PIM-systemerne og overvåges fuldt ud af Bellinger-teamet. Når de opretter nye produkter eller foretager justeringer i deres database, sker der en automatisk synkronisering gennem API'en til Magento-platformen. Denne integration omfatter en bred vifte af data, herunder kundedata, produktoplysninger, rabatter, ordresynkronisering og nu også reklamationsbehandling som en helt ny funktion.
Størstedelen af de funktioner, vi har implementeret, gør brug af GET-forespørgsler, hvilket sikrer, at alle ændringer øjeblikkeligt reflekteres på hjemmesidens frontend. Det sikrer, at produkter vises korrekt, og at kampagner udføres effektivt.
